Udgivelser fra nationalparken

Her kan du finde foldere, magasiner og faglige rapporter fra nationalparken. Siden opdateres løbende, når der kommer nye udgivelser.

Find en folder

Nationalparken har udgivet en række foldere med viden om nationalparken og med inspiration til oplevelser. Folderne har forskellige temaer og dækker forskellige områder. Du kan hente dem digitalt her eller finde dem hos områdets besøgssteder, i nationalparkens naturrum eller hos nationalparksekretariatet på Ledreborg.

Nationalparkmagasiner

Fra 2019-2022 udgav nationalparken et årligt nationalparkmagasin med titlen "Min Nationalpark Skjoldungernes Land". Magasinet blev husstandsomdelt i Lejre, Roskilde og Frederikssund kommuner.

I de i alt fire magasiner kan du læse om nationalparken og nationalparkens arbejde, samt finde inspiration til oplevelser i området. Formålet med magasinet var at skabe lokalt kendskab, medejerskab og stolthed over det område, der forbinder alle borgere i kommunerne omkring Roskilde Fjord.

Du kan hente magasinerne digitalt her. Hvis du ønsker fysiske eksemplarer kan du kontakte nationalparkens sekretariat.

Faglige rapporter

Her finder du en række faglige rapporter med grundig udarbejdet viden om Nationalpark Skjoldungernes Land.

Fandt du ikke det, du søgte?

Hvis du leder efter noget, der ikke er her på siden, er du velkommen til at kontakte nationalparkens sekretariat på npskjold@danmarksnationalparker.dk.

Årsrapporter og nationalparkplaner kan du finde på siden om nationalparkens arbejde.