Tur 11: Kul, kunst og klima

Svid kul, tegn med det - og lær om fotosyntese, forbrænding og klima.

Klassetrin: Specialklasser fra 3. - 7. klasse
Fag: Natur/teknologi, historie, billedkunst.

10.00 – 12.00.

Det gamle billethus foran Selsø Slot. Stop på P-plads ved til Selsø Kirke og gå ad stien gennem parken til billethuset.

Kul, kunst og klima

Forberedelse
På skolen kan I forberede jer og få viden om nationalparken - og om kul og klima ud fra kopiarkene.

På turen arbejder I med kul, kunst og klima. I lærer om fotosyntese, forbrænding og klima. I lærer, hvordan I selv kan svide kul. Og I arbejder med kunst i form af kultegning.

Bearbejdning
På skolen kan I samle op på dagen via kopiark.

Svid kul i gamle kagedåser over bål. Foto: Malene Bendix.

Hent undervisningsmaterialet -  en turbeskrivelse til lærerne + kopiark til klassen. Print materialet ud på begge sider. Brug materialet til at forberede, indsamle data og bearbejde forløbet med klassen.

Sikkerhedsprocedure
Find Nationalparkens sikkerhedsprocedure for undervisning med waders og åben ild her.

Planlæg transport
Turen foregår ude i nationalparken. I kan se hvor i jeres booking. Hvis I ikke har en bus selv, så planlæg turen i god tid. Tjek hvor I skal mødes med naturvejlederen - og hvor lang tid, I skal bruge på at gå til mødestedet.

Frederikssund
Frederikssunds specialklasser mødes med naturvejlederen ved Selsø Slot, Selsøvej 30A, 4050 Skibby. Kør selv eller tag bus 318. Stå af ved Selsø Kirke og gå ad stien ind til Selsø Slot. Vi mødes ved Selsø Slots gamle billethus.