A Seed Is A Star

A Seed Is A Star er drømmen om et lysende landskab. Dyk med ned i kunstner Marie Markmans tanker og forskning i en podcast om projektet.

Kunstner Marie Markman drømmer om en selvlysende mark. Marken skal ligge langs Holbækmotorvejen i Nationalpark Skjoldungernes Land, og den skal lyse op som et drømmende landskab fyldt med skønhed - og gru.

For hvad bringer fremtiden? Og hvor meget må mennesker manipulere med naturen?

Kunstner Marie Markman er inspireret af drømme om fremtiden, når hun i sin kunst og forskning undersøger, hvordan et landskab ved Holbæk-motorvejen kan gøres selvlysende.

Hør Marie Markman fortælle om projektet i denne podcast. I podcasten medvirker også nationalparkchef Anders Bülow og bioetiker Mickey Gjerris. Anders fortæller om nationalparkens kunstprogram, og hvorfor nationalparken greb Marie Markmans idé og projekt. Mickey kommenterer på projektets etik og i endnu højere grad på de etiske spørgsmål, som projektet rejser omkring menneske og natur.

Tak

Projektet A Seed Is A Star er en del af nationalparkens kunstprogram. Projektet er støttet af:

• 15. junifonden
  • Statens Kunstfond